Hankkijas nätbutik betjänar foderkunden

Agrimarkets nätbutik

Nätbutiken kompletterar Hankkijas mångsidiga försäljningskanaler och erbjuder samtidigt elektroniska tjänster, såsom uppgifter om spannmål, kundens egen beställningshistoria och situationen gällande finansieringsinstrumenten. I produktsortimentet i Hankkijas nätbutik ingår största delen av Finska Foders urval. Sortimentet innehåller ett brett urval av Finska Foders lösvikts-, säck- och specialfoder.

Enkelt att beställa från webbutiken


För att kunna beställa bör kunden först registrera sig som användare i nätbutiken. Efter registreringen kan kunden logga in på webbplatsen hankkija.fi, och där välja önskat foder och lägga det i köpkorgen. I köpkorgen kan man kontrollera leveranstiden, precisera leveransuppgifterna och slutligen godkänna beställningen. Fodret betalas alltid mot faktura, eftersom man inte känner till den exakta leveransmängden vid köptillfället.

Att beställa från nätbutiken gör vardagen smidigare. Hankkijas webbutik är öppen dygnet runt. Kunden kan göra sin foderbeställning när som helst under dygnet – tidigt på morgonen innan man går till ladugården, sent på kvällen eller till och med mitt i natten. Beställningen går automatiskt vidare till logistikkedjan och på det här sättet säkerställer vi att fodret levereras vid den tidpunkt som passar bäst för kunden.

Frågor om webbutiken

Hur och varför registrerar man sig i Hankkijas webbutik?

För att kunna beställa foder från nätbutiken ska kunden registrera sig i nätbutiken och försäkra sig om att hon eller han har ett gällande faktureringskonto hos Hankkija Ab. Man registrerar sig i nätbutiken via länken ”Rekisteröidy” uppe i högra hörnet på webbsidan hankkija.fi.

Vid registreringen skapas ett lösenord till nätbutiken för kunden, och under registreringen tillfrågas dessutom den som är kund hos Hankkija om sitt kundnummer. Kundnumret består av åtta tecken och finns angivet på bl.a. fakturorna. Om det är fråga om en ny kund ska hon eller han skapa sig ett kundnummer och därefter öppna ett faktureringskonto. Båda åtgärderna kan göras elektroniskt.

Är leveransprocessen för fodren annorlunda än vid traditionell beställning via försäljaren?

Inte i praktiken. Beställningen går samma väg till foderfabriken, och beställningen i nätbutiken behandlas i Hankkijas system på samma sätt som andra beställningar.

Hur kan jag göra foderbeställningen via nätet enklare?

När en kund har gjort sin första foderbeställning kan han nästa gång lätt hitta samma produkter för sin beställning. På ingångssidan till hankkija.fi finns en länk, Omat tiedot, med underrubriken "Viimeksi tilaamani tuotteet" (produkter i min senaste beställning). Från den här förteckningen kan kunden flytta produkter till köpkorgen, och i fråga om lösviktsfoder ange nya önskade leveranstider. Efter att ha fört över produkter kan kunden direkt gå över till köpkorgen för att godkänna sin beställning.


Hur fungerar prissättningen för kunden i nätbutiken?

De avtalspris som kunden på normalt sätt kommit överens om med Hankkijas sakkunnigförsäljare gäller också i nätbutiken. De produkter som inte omfattas av specialprissättningen (bl.a. specialfoder) har prissatts på ett konkurrenskraftigt sätt.

Vilka fördelar får kunden av att beställa fodren från nätbutiken?

Beställningssystemet står till kundens förfogande 24 timmar i dygnet. Vid beställning via nätbutiken minimeras risken för fel, eftersom kunden själv godkänner sammandraget av beställningen. Det lönar sig dessutom att registrera sig i nätbutiken bara för att få tillgång till de elektroniska tjänsterna, bl.a. uppgifter om spannmål, kundens egen beställningshistoria och situationen gällande de finansiella instrumenten.

Ytterligare information om nätbutikens användning och registreringen som kund får du av din egenförsäljare och från vår kundtjänst.